Dnešní datum: 20. 06. 2018 O mně Kontakt Aktuality Reference Fotky Videa



TRX – funkční trénink

TRX – total body excersise
- kompletní trénink celého těla pomocí speciálních pásů.
  TRX trénink využívá pouze vlastní váhu vašeho těla,
  kterou si regulujete dle náročnosti a typu cviků.
  Objevíte, ucítíte a posílíte svaly, o kterých jste dosud neměli ani tušení!

 Jak lze trénink TRX pojmout?
- Zlepšení celkové fyzické kondice
- Kompletní zpevnění těla a získání stability a zlepšení pohybové koordinace
- Redukce váhy a vytvarování požadovaných jednotlivých svalových partií
  a dokonalé posílení tělesného "jádra"
- Čistě silový trénink
- Frekvenční trénink, vytrvalostní, jednotlivé cviky na čas
- Kardio trénink – takhle vám srdce ještě nebušilo!

Kde všude je možné cvičit?
- De facto všude, kde je možné systém TRX zavěsit
- Ve fitness, ve cvičebních a tréninkových sálech, venku (na hřišti, v přírodě), u vás doma
- Prostě platí "fitness anywhere!", neboli "cvič všude!"

Jak je trénink TRX náročný:
- Vzhledem k tomu, že cvičíte pouze s váhou vlastního těla, lze náročnost přizpůsobit
  dle vašich fyzických možností a pokročilosti cvičícího.
- Oficiálně jsou cviky v obtížnosti I., II., III., kdy některé cviky ze skupiny III. již hraničí
  se slušným gymnastickým výkonem.
- Zkušený instruktor - trenér zvolí nejvhodnější cviky a obtížnost a na základě pokroku je
  možno „přidávat“
- Velmi pokročilé cvičení je na tzv. "double TRX", to znamená cvičení na  dvou pásech TRX
  nohy i ruce jsou zavěšeny ve vzduchu. Trošku akrobacie v duchu "cirkus Humberto"
  a zároveň jedny z nejefektivnějších cviků.
- Standardní trénink TRX na procvičení všech partií je koncipován na 60 min. V případě,
  že budete cvičit častěji, je možné cvičit pouze konkrétní partie.
  Standardní frekvence cvičení je 2 x týdně, u vyspělejších jedinců 3-4 x týdně.
- Není třeba se bát ničeho! Jedině propoceného sportovního oblečení!
- Cvičení je koncipováno tak, aby vás "zdravě bolelo pouze to, co má"

K čemu je trénink TRX?
- Můžete cvičit jen tak, pro fyzičku, pěkné tělo a hlavně pro dobrý pocit.
- Můžete TRX využít jako průpravu a fyzickou přípravu na jakékoliv sporty.
  Cviky lze koncipovat konkrétně dle požadovaného sportu (např. tenis, golf – rotátory,
  lyže – stehna, fotbal – nohy komplet, atletika – sprinterské starty, ramena, záda).
- Průprava pro standardní pohyb v osobním a pracovním životě
  (manuálně pracující, chůze po schodech atd…).
- Anebo také aby vaše tělo bylo v pohodě a odolávalo "nástrahám" dnešní doby.

Není TRX trénink nudný?
V žádném případě !!
Velmi záleží na zkušenosti a zdatnosti instruktora.

Osobně mám v repertoáru kolem 150 cviků různé obtížnosti.
Sami uvidíte, jaké možnosti TRX nabízí a hlavně, jaké vám to přinese potěšení.
Tímto nezavrhuji klasické cvičení s činkami a na strojích – ale tolik kombinací jako nabízí TRX při klasickém cvičení nenaleznete!

Individuální, nebo skupinové cvičení?

Toť otázka……….

- Osobně preferuji individuálnější přístup ke cvičícím – detailní zaměření na techniku
  a především i mentální stránku sportovního výkonu. Hlava a tělo by mělo jít "ruku v ruce"
- Upřednostňuji maximálně 3 cvičící najednou, popřípadě 2 x 3 cvičící,
  kteří se střídají v jednotlivých sériích
- V případě začátečníků lze provést cvičení hromadně s ohledem
  na seznámení se základními cviky
- Rizikem při hromadném cvičení může být rozdílná fyzická a technická
  zdatnost jednotlivých cvičících

Ale vše lze vyřešit a zkoordinovat !

trxtrener.cz 2012 - Tyto stránky jsou provozovány na upraveném systému PhpRs v.280++